موسسه اندیشه ملل

موسسه اندیشه ملل

Search
Close this search box.

گرایش ها و آراء موجود در مسئله

مقدمه

در عصر كنوني، كه عصر نبرد فرهنگ هاست، هر مكتبي كه بتواند با بهره گيري از شيوه هاي مؤثر تبليغ، به نشر ايده هاي خود بپردازد، در اين عرصه پيشتاز خواهد بود وبرانديشه ي جهانيان اثر خواهد گذاشت.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، نگاه جهانيان يك بارديگر به اسلام وفرهنگ تشيع ومكتب اهل بيت عليهم السلام معطوف شد، دشمنان براي شكستن اين قدرت فكري و معنوي و دوستان و هواداران براي الهام گيري و پيروي از الگوهاي حركت انقلابي وفرهنگي، به ام القراي اين فرهنگ ناب و تاريخ ساز چشم دوختند.

مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام با درك ضرورت همبستگي و همفكري و همكاري پيروان خاندان عصمت و در راستاي ايجاد رابطه ي فعـّال با شيعيان جهان و بكارگيري نيروي عظيم و كارآمد و خلاّق شيعيان و انديشمندان مذهب جعفري گام در اين ميدان نهاد، تا از طريق برگزاري همايش ها و نشر كتب و ترجمه ي آثار و اطلاع رساني در حوزه ي تفكّر شيعي به گسترش فرهنگ اهل بيت عليهم السلام و اسلام ناب محمـّدي بپردازد. خدا را سپاس كه با هدايت هاي ويژه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي ((مد ظله)) در اين ميدان حسـّاس و فرهنگ ساز، گام هاي مهمـّي برداشته شده و اميداست در آينده، اين حركت نوراني و اصيل، هرچه پوياتر وبالنده تر شود و جهان امروز و بشريت تشنه به معارف زلال قرآن وعترت، بيشتر از چشمه سار اين معنويت مكتبي و مكتب عرفاني واسلام ولايي بهره مند وسيراب گردد.

براين باوريم كه عرضه ي درست وكارشناسانه و منطقي و استوار فرهنگ اهل بيت، مي تواند جلوه هاي ماندگار ميراث خاندان رسالت و پرچمداران بيداري و حركت و معنويت را در معرض ديد جهانيان قراردهد ودنياي خسته از جهالت مدرن وخودكامگي جهانخواران وفرهنگ هاي ضد اخلاق و انسانيت را درآستانه ي >عصر ظهور<، تشنه ي حكومت جهاني امام عصر عليه السلام بسازد.

از اين رو، از آثار تحقيقي وتلاش علمي محقّقان و نويسندگان در اين مسير استقبال مي كنيم و خود را خدمتگزار مؤلفّان و مترجماني مي دانيم كه در نشر اين فرهنگ متعالي، تلاش مي كنند.

خرسنديم كه در نوبتي ديگر، يكي از محصولات پژوهشي مجمع جهاني اهلبيت عليهم السلام ، با عنوان مجموعه ي ((في رحاب أهل البيت عليهم السلام )) كه حاصل زحمات محققين ارزشمند اين نهاد مقدس مي باشد و با همت، تلاش و خامه ي پرتوان مترجمين به فارسي برگردانده شده است را تقديم شما عزيزان كنيم و براي مؤلفين ومترجمين گرانقدر، آرزوي توفيق داشته باشيم.

در همين جا، از همه ي دوستان عزيز و همكاران صادق در اداره ي ترجمه كه در فراهم آوردن اين اثر، كوشش كردند، صميمانه تقدير مي شود. باشد كه اين گام كوچك، در ميدان جهاد فرهنگي، مورد رضاي صاحب ولايت قرارگيرد.

 

 

 

بقیه مطالب در دانلود فایل می باشد .

 

 

برای داشتن فایل به صورت رایگان از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.